Terug naar Informatie voor de ouders

Informatie voor nieuwe deelnemers

Beste ouders/verzorgers,

Wat is de kindervakantieweek nu eigenlijk?

De kindervakantieweek Vorstenbosch is in 1984 door enkele enthousiaste mensen op poten gezet om de kinderen uit Vorstenbosch aan het einde van de grote schoolvakantie een leuk programma te bieden. De kindervakantieweek is bedoeld voor alle kinderen vanaf groep 3 t/m 8 die in Vorstenbosch wonen of naar school gaan.

Wat doen we zoal tijdens deze dagen?

Onder begeleiding worden er, in groepjes van 6 tot 8, kinderen hutten gebouwd. Verder is er sport, spel en creativiteit, ieder jaar weer verpakt in een leuk thema met een bijpassend verhaal dat als een rode draad door het programma loopt.

Iedere dag is er een opening en afsluiting (ook voor u leuk om daarbij te zijn!) waarin het thema centraal staat, totdat er op vrijdagavond een ontknoping van het verhaal volgt.

De kindervakantieweek duurt 3 dagen, dit zorgt ervoor dat de kinderen lekker enthousiast blijven. Dit enthousiasme blijkt ook uit het feit dat ongeveer 95% van alle kinderen uit Vorstenbosch meedoen!

De dagen beginnen ’s morgens om 9.00 uur en duren tot ongeveer 16.00-16.30 uur. Behalve op vrijdag, dan is er een continu programma en zullen we later afsluiten.

De kinderen nemen iedere dag van thuis hun brood mee voor tijdens de lunch. Wij zullen zorgen voor fruit en drinken en tussen de middag voor iets lekkers.

Op vrijdag wordt het avondeten door ons geregeld.

Vrijwilligers tijdens deze dagen zijn onmisbaar. Daarom zouden wij het zeer op prijs stellen dat u als ouder/verzorger een of meerdere dagdelen als vrijwilliger meehelpt bv. het begeleiden van een groepje kinderen tijdens de 3 dagen of bij de verschillende andere activiteiten. Hiervoor kunt u zich opgeven via het inschrijfformulier van uw kind.

We hebben ook een website met informatie www.kvwvorstenbosch.nl en zijn op facebook te vinden. Mocht u nog vragen hebben dan horen we het graag,

Tijdens de inschrijfavond wordt er al wat meer duidelijk rondom het thema. Daarom is het leuk om samen met uw kind te komen.